pomoc w załozeniu morskiego 180 litrów

tigermax
Narybek
Narybek
Posty: 39
Rejestracja: 15 lipca 09, 23:54

pomoc w załozeniu morskiego 180 litrów

Postautor: tigermax » 16 lipca 09, 00:15

Jak w temacie,mianowicie mam akwarium wolne 180litrów z oswietleniem,zakupiłem już grzałka 250 watt,pompy 2 sztuki 920litrów/godzine(maxi-jet),odpieniacz miniflotor do 200litrów,hydrometr,pompka powietrzna tetratec aps150,sól morska 5 kg.Pytanie jest takie co jeszcze potrzebuje aby wystartować z akwarium?
Następnie mam pytanie co do żywej skały,mianowicie w sklepie powiedzieli mi że musze kupić o drazu 18kg bo tyle wystarczy,pytając czy mogę kupić teraz powiedzmy 5kg i pózniej dokupować powiedziano mi że nie bo jeżeli dołoże żywą skałę pózniej to rybki bedą chorować,a poza tym musiał bym robić osobną wodę do dokupionej skały.Serdecznie proszę o pomoc bo jestem zielony jezeli chodzi o akwarium morskie.

Awatar użytkownika
Marcinus
Moderator
Moderator
Posty: 4306
Rejestracja: 22 października 04, 10:26
Lokalizacja: Łódź

Re: pomoc w załozeniu morskiego 180 litrów

Postautor: Marcinus » 16 lipca 09, 00:30

Miniflotora i maxi jetów, możesz nawet nie wyjmować z pudeł. Pompy są o wiele za słabe do cyrkulacji w 180l baniaku, takie akwarium potrzebuje cyrkulacji na poziomie 4000-5000l/h.

Miniflotor jest za mały na taki baniak, on się sprawdza w baniakach do 100l, u siebie powinieneś mieć już normalny odpieniacz z pompą.
Potrzebujesz jeszcze filtra RO i sól morską.
Cyrkulacja i odpieniacz na 100% do wymiany.
Jakie masz światło??
Będziesz miał sumpa??

Co do skały to wyglada to tak: 18kg to stanowczo za mało, optymalna ilość to 25-35kg. Skałę wrzucasz od razu do baniaka docelową ilość, w przeciwnym razie , gdy będziesz dorzucał co jakiś czas kawałki skały, akwarium ciągle będzie dojrzewało i parametry wody ciągle będą nieodpowiednie do trzymania zwierzaków.

tigermax
Narybek
Narybek
Posty: 39
Rejestracja: 15 lipca 09, 23:54

Re: pomoc w załozeniu morskiego 180 litrów