Problemy z płynem wskaźnikowym CO2

Mateusz01
Ikra
Ikra
Posty: 4
Rejestracja: 15 października 21, 23:02

Problemy z płynem wskaźnikowym CO2

Postautor: Mateusz01 » 15 października 21, 23:36

Witam,

Słowem wstępu:
Jestem amatorem i posiadam malutkie akwarium 20l z samymi roślinami. Aby ułatwić im życie postanowiłem, że będę dodawał CO2 w postaci płynu/carbo. Pomimo tego, że raczej ciężko jest przedawkować CO2 posiadając same rośliny uznałem, że zainwestuje w tzw. drop checker... który nie działa?

Problem i historia:
Kupiłem zestaw na popularnym serwisie aukcyjnym szkiełko + płyn wskaźnikowy. Wiem, że są 2 typy płynu - jedne można rozcieńczać z wodą, drugie nie. Ja akurat mam płyn firmy NATTEC, który jak podaje producent na swojej stronie www, nie wymaga rozcieńczania z wodą. Tak więc zalałem mniej więcej pół identyfikatora płynem i umocowałem w rogu akwarium +/- w połowie wysokości. Odczekałem jakieś 4h i kolor płynu pozostał granatowy bez zmian. Dolałem więc płynu carbo (Rataj CO2 Vital) do akwarium i zostawiłem je na kolejne kilka godzin. Kolor płynu nadal granatowy. Znowu dolałem carbo, tym razem trochę więcej (1-2ml na 100l jak podaje producent, więc za drugim razem uznałem, że wleję 1ml). Nadal nic. Pomyślałem, że może dostałem jakiś trefny płyn, a więc odlałem troszkę na łyżeczkę i dolałem carbo - płyn natychmiast zmienił kolor z niebieskiego na żółty, czyli działa. Operację dolewania carbo przeprowadziłem jeszcze kilka razy za każdym razem zwiększając ilość dozowania carbo, jednak płyn wskaźnikowy ani drgnie, cały czas pokazuje niedobór CO2. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje...

Informacje:
W akwarium pracuje 24h filtr z deszczownicą, temperatura wody to 24stopnie, akwarium ma niecały tydzień, oprócz 4 roślinek jest tam jeszcze zatopiony korzeń (dociążony kamieniem), podłoże to JBL Aquabasis plus oraz substrat UNISOIL, nie posiadam pokrywy.

Parametry wody:
Cl2 - między 0, a 0,8g/l
pH - 7,5
KH - 6st d
NO2 - 2mg/l
NO3 - 50mg/l

jurkin
Akwarysta