Pomoc z oświetleniem oraz pokrywą !

bielu747
Ikra
Ikra
Posty: 3
Rejestracja: 27 sierpnia 19, 14:02

Pomoc z oświetleniem oraz pokrywą !

Postautor: bielu747 » 27 sierpnia 19, 14:04

witam,

na początku chciałbym się przywitać ponieważ jestem nowy na tym forum Smile


Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad założeniem zbiornika ( nie jestem kompletnie zielony) w przedziale 52-70 l, niestety długość z przyczyn technicznych maksymalnie 50 cm więć litraż będzie uzależniony od wysokości i szerokości.

nurtują mnie pewne rzeczy mianowicie pokrywa i oświetlenie:

Co do pokrywy, jaką i czy zastosowac ? Pokrywa z tworzywa abs odpada w 100 % , ponieważ wygląda jak wygląda i aby zamontować dodatkowe oświetlenie budowa jej często w tym przeszkadza. czy może zlecić jakies firmie zrobienie pokrywy na wymiar ? czy może zrobić ją samemu np. rama z drewna/sklejki a środek z tworzywa lub tez innej sklejki/ tworzywo/ aluminium? czy może nie bawić się w pokrywy i zamontowac belke oświetleniową ?

co do oświetlenia, zastanawiałem sie nad zamontowaniem ledów, docelowo bym chciał mieć te min 0,4w/l ( + CO2 oczywiście Smile ). i teraz pytanie czy kupić gotowe zestawy led znanych firm czy też może pobawić sie samemu i zrobić oświetlenie w klapie używając pojedynczych diód czy też pasków led z min ip67 ? czy tak jak wyżej napisalem usunąc pokrywę i zamontowac belke ?

Z góry dziękuje za wszelaką pomoc !!



Piotrek

bozek886
Ryba
Ryba
Posty: 139
Rejestracja: 21 października 17, 09:43

Re: Pomoc z oświetleniem oraz pokrywą !

Postautor: bozek886 » 27 sierpnia 19, 16:43

Wszystko zależy od tego, co ma być w akwarium.o

bielu747
Ikra
Ikra
Posty: 3
Rejestracja: 27 sierpnia 19, 14:02

Re: Pomoc z oświetleniem oraz pokrywą !

Postautor: bielu747 » 27 sierpnia 19, 21:03

Generalnie chciałbym aby było głownie zielono. korzenie oraz skaly porośniete gęsto mchem itd+ ze wzgledu na nieduże rozmiary jakieś nano rybki 1-2 gatunki.

bozek886
Ryba
Ryba
Posty: 139
Rejestracja: 21 października 17, 09:43