Woda destylowana

pvtrykr
Ikra
Ikra
Posty: 1
Rejestracja: 31 stycznia 18, 19:28

Woda destylowana

Postautor: pvtrykr » 31 stycznia 18, 19:29

Witam. Jestem początkującym akwarystą i dopiero wszystkiego się ucze wiec prosze o wyrozumiałość Smile

Jak co tydzień robiłem dziś podmiankę wody, akwarium posiadam miesiąc.
Obsada akwa (60l):
-10 neonów czerwonych
-2 kirysy (tak wiem, po zakupie dowiedziałem się że jest to ryba stadna i min. 6 sztuk)
-3 otosy (up)
-krewetki

Co tydzień robię to wodą kranową, lecz znajomy z pracy (były akwarysta który ma jakieś tam pojęcie o tym wszystkim) polecił mi dolać do akwarium wody destylowanej by uzyskać dobre pH itp itd. Niestety nie mam testów, nie robiłem nigdy bo jak mówiłem dopiero zaczynam całą przygode.Wlałem 6 litrów wody destylowanej i tu zaczął się problem.
Neony zbladły, dostały czerwone skrzela i pływają blisko dna.
Przestraszyłem się dość i po paru godzinach podmieniłem wode (5l) zwykłej kranowej. Ryby jedzą normalnie, u kirysów oraz otosów nie zauważyłem zbytnio jakich kolwiek zmian.

Czy zacząć się przejmowąc czy po prostu ryby potrzebują czasu na zaklimatyzowanie się?

Pozdrawiam

Kitsune
Narybek
Narybek
Posty: 29
Rejestracja: 22 stycznia 18, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Woda destylowana

Postautor: Kitsune » 1 lutego 18, 11:03

Lepiej byłoby, jakbyś zrobił jednak ten test. Kupisz go w prawie każdym zoologu, ale kup lepiej kropelkowy, łatwiej to ogarnąć. I zanim będziesz chciał zmieniać ph też się dowiedz, jakie ono w ogóle jest. Poza tym mam nadzieję,że wiesz o tym, iż ryby mają różne wymagania i czytałeś o tych, jakie mają Twoje :wink: . Już inna sprawa, że woda destylowana jest niezłym rozpuszczalnikiem dla wszystkiego, co w akwarium się zechce rozpuścić i najlepiej używać przy niej mineralizatora albo rozcieńczać z kranówką. Skoro jej używasz, to lepiej, żeby to robić z głową i rybkom nie zaszkodzić. A skoro już o nich, to ich stan się poprawił??
~ Nie mam nic do piekła bram, nie mam nic do nieba szat...