Pomoc dla amatora

UserSecret
Ikra
Ikra
Posty: 17
Rejestracja: 12 maja 16, 12:23

Pomoc dla amatora

Postautor: UserSecret » 12 maja 16, 12:55

Witam. Na wstępie napiszę, że jestem laikiem. Mam znikome pojęcie o akwarystyce, mimo to staram się pogłębiać swoją wiedzę.

Sprawa o której piszę jest następująca. Mam akwarium 60l Tetra AquaArt. Filter EasyCrystal z tego co wiem. Grzałkę też mam niestety jej nazwy podać nie mogę.

Akwarium ruszyło niestety z biegu. Nie miało czasu dojrzeć. Poprzednie po 12 dniach po zakupie pękło. Połowa wody na podłodze. Ryby były w akwarium, więc szybko przenieśliśmy z rodzicami do wiadra. Tego samego dnia kupiliśmy tetry. Mieliśmy wybór. Albo akwarium albo wiadro.

We wcześniejszym akwarium miałem 2 kiryski sterby, 4 prętniki karłowate (2 samce, 2 samice), 2 Gurami mozaikowe i 2 pielęgniczki ramireza. Te ostatnie niestety padły, w komplecie do akwarium był okropny filter. W ogóle nie czyścił.

Do wody Tetry dolałem Tetra SafeStart, Aqua Safe, PlantaMin, ToruMin i EasyBalance.

Dziś ze względu na wysoki poziom NO3 wymieniłem ok 50% wody i dolałem ToruMin i EasyBalance oraz zakupiony wczoraj pH/KH minus (twardą wodę mamy plus pH wysokie)

Teraz z ryb mam mały glonojad złoty, 5 kirysków, 3 mieczyki, 4 prętniki karłowate i 1 gurami.
Prętników wczoraj było 5 a gurami 2. Rano znalazłem samczyka grurami i prętnika martwych. Tydzień temu zdechła samiczka prętnika

Dodatkowo od 2 dni samiczka mieczyka jest dziwnie gruba a okolice skrzeli są czerwonawe.

Inne ryby wyglądają na zdrowe i żwawe

Roślin jest 5 : Anubias, żabienica Amazońska, 2 Hygrophila Siamensis i jeszcze jedna ale jej nazwy nie znam. Dodatkowo mam korzeń, kamień i dekoracyjny mini dzban, wazon czy coś w tym stylu

Jeśli robię coś źle napiszcie co i jak zaradzić temu by ryby przestały mi zdychać. Staram się jak mogę, by zapewnić i warunki dobre do życia, jednakże moja niewielka wiedza wydaje się tylko szkodzić rybkom.