Mleczna woda

Agusiek
Ikra
Ikra
Posty: 8
Rejestracja: 27 maja 17, 08:28

Mleczna woda

Postautor: Agusiek » 31 maja 17, 16:47

Hej, jestem kompletnie początkującym akwarystą ktory właśnie stracił swoją pierwszą rybke - od razu mówię ze domyślam sie przez co, akwarium nie było dobrze przygotowane bo czekało tylko ok 3 dni na lokatorów których musiałam awaryjnie przygarnąć i do tego jest dla nich zdecydowabie za małe ale dopiero w przyszłym tygodniu kupujemy większe. Woda z krystalicznej w ciagu 1 dnia zrobiła się mętna, taka mleczna i cuchnąca no i jak zaczelam szukać to znalazłam ukrytą w zamku martwą przyczynę. :( Pytanie brzmi co teraz - wymiana ok 30 % niewiele dała, wyczyścić wszustko i zrobić restart zbiornika? :?: :|

Awatar użytkownika
Dhuz
Moderator
Moderator
Posty: 3491
Rejestracja: 1 marca 15, 10:47
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Mleczna woda

Postautor: Dhuz » 31 maja 17, 20:13

Zakwit wody oznacza, że wybiło ci azot. Z przyczyn wiadomych. Proponuję dać zbiornikowi dojrzeć jak należy - 3-5 tygodni, a nie 3 dni. W międzyczasie poczytaj o podstawach akwarystyki - cyklu azotowym, dobieraniu obsad do wielkości akwarium. Jeśli nie masz na to czasu, to nie masz czasu na akwarystykę. :P

Riko
Narybek
Narybek
Posty: 64
Rejestracja: 15 kwietnia 17, 11:31

Re: Mleczna woda

Postautor: Riko » 31 maja 17, 20:36

Jak będziesz mieć to akwa, to właśnie wsyp podłoże, zasadź dużo roślinek, zalej, włacz światło i filtr i niech dojrzeje.
Na mleczną wodę podobno (nie testowałem) bardzo dobrze działa lampa UV, np. taka najtańsza https://goo.gl/dW4Mj3
Czy warto, zdecyduj. Podmieniaj na razie 30% wody ze 3 razy w tygodniu.

barttsw
Aqua Rodzina
Aqua Rodzina
Posty: 8988
Rejestracja: 4 maja 15, 11:44
Lokalizacja: BLACK WATER AQUARIUM

Re: Mleczna woda

Postautor: barttsw » 31 maja 17, 20:41

Riko pisze:bardzo dobrze działa lampa UV
mit przy najmniej przy tej zabawce co podałeś

Agusiek
Ikra
Ikra
Posty: 8
Rejestracja: 27 maja 17, 08:28

Re: Mleczna woda