Chory neonek! Proszę o szybką pomoc!

Regulamin forum
Jeżeli chcesz pomocy lub rady związanej z chorobami ryb powinieneś udzielić niezbędnych informacji o swoim akwarium i sposobie jego prowadzenia. TUTAJ jest dostępny wzór tworzenia nowych tematów. Tematy odbiegające od standardów będą usuwane.
Jennifer
Ikra
Ikra
Posty: 4
Rejestracja: 27 grudnia 07, 17:43

Chory neonek! Proszę o szybką pomoc!

Postautor: Jennifer » 28 grudnia 07, 10:54

Na początek chcę wyjaśnić ze jestem początkującą, dlatego proszę o wyrozumiałość. Jeden z moich neonków inessa jest bardzo dziwny. Pływa niby normalnie o nic się nie ociera, ale cały czas ma pyszczek otwarty jakby poprostu niemógł go zamkąć i "chłypie" nim wode, a pojedzejeniu robi mu się dziwny brzuch tzn."jakby połknął kamień", a jego odchody są nitkowate i białe. Nie jest osowiały ani nic takiego i pływa z resztą stada. Pozostałe ryby są o.k.
W sobote dokupiłam jeszcze 15 neonków żeby mu było raźniej (bo tamten cały czas był sam)które jak narazie są zdrowe. Dopiero przedwczoraj zauważyłam że z tamtym jednym jest coś nie tak jednak, ale już wszystkie pływały razem więc w obawie przed zarażeniem tej 15 i nadzieją wyleczenia tego jednego wlałam akryflawine - jak narazie nie widzę poprawy. Proszę Was więc o pomoc.

-----------------

Akwa: 126l
PH. 7,2
TO - 12
TW - 9
Temp. 26*
Filtr wewn. FAN 3

Awatar użytkownika
Broker
Aqua Rodzina
Aqua Rodzina
Posty: 1607
Rejestracja: 19 października 06, 11:29
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Chory neonek! Proszę o szybką pomoc!

Postautor: Broker » 28 grudnia 07, 14:30

Jennifer pisze:Pływa niby normalnie o nic się nie ociera, ale cały czas ma pyszczek otwarty jakby poprostu niemógł go zamkąć i "chłypie" nim wode

Może ma poprostu uszkodzoną szczeke czy coś takiego... może to jakaś wada od urodzenia... Jeżeli jest tak jak myśle, a neon normalnie pobiera pokarm to powinno być ok ;)