Nieznana przyczyna śnięcia rybek

Regulamin forum
Jeżeli chcesz pomocy lub rady związanej z chorobami ryb powinieneś udzielić niezbędnych informacji o swoim akwarium i sposobie jego prowadzenia. TUTAJ jest dostępny wzór tworzenia nowych tematów. Tematy odbiegające od standardów będą usuwane.
damian9540
Ikra
Ikra
Posty: 2
Rejestracja: 30 listopada 20, 21:44

Nieznana przyczyna śnięcia rybek

Postautor: damian9540 » 30 listopada 20, 21:55

Witam,
od niedawna bo od jakichś dwóch miesięcy (więc jestem jeszcze zielony) mam akwarium 54L, mam grzałkę i stałą temperaturę 24st, filtr Aquel turbo 500 z zamontowaną gąbką oraz od tygodnia dołożony pojemnik z zeolitem. Moja obecna obsada to 9 neonków, 10 danio, 5 kardynałków, i 3 kiryski. Mam też dwie żywe roślinki których nazw nie pamiętam ale jeśli to będzie istotne to oczywiście znajdę nazwę. Mam równiez korzeń mangrowca. Elementów dekoracyjnych nie będe wymieniał. Wodę podmieniam co 2 tyg. ok 30%, nie robię testów wody, po każdej podmiance wlewam aqua safe wg zaleceń producenta. Rybki karmię uniwersalnym pokarmem w płatkach od Tetry. Do rzeczy przechodząc.. na początku obsada była większa, miałem dwa glonojady które snęły w praktycznie tym samym momencie- zauważyłem u nich wklęsły brzuch, poczytałem trochę o nich a że były to glonojady czerwony i złoty to przeczytałem że mogły zostać osaczone przez współlokatorów i snąć z głodu, za jakiś czas kupiłem dwa glonojady ale pospolite- jeden zdechł 1-2 tygodnie po wpuszczeniu do akwarium a drugi dzisiaj, oba także miały wklęsłe brzuchy. Oprócz tego miałem 8 kirysków, pada średnio jeden tygodniowo, wszystkie mają identyczne "objawy". Na początku chudną, stają się marne, potem kładą się na dnie lub liściach roślinek i wyglądają jakby przed sekundą snęły, jednak to jeszcze nie ich koniec, męczą się tak parę dni.. raz leżąc bezwładnie na dnie na brzuchu lub boku, za chwile starając się niezdarnie przepłynąć po czym na chwilę odżyć by w kolejnym momencie znów opaść na dno. Zauważyłem, ż