dziwna narośl na płetwie bojownika.

Regulamin forum
Jeżeli chcesz pomocy lub rady związanej z chorobami ryb powinieneś udzielić niezbędnych informacji o swoim akwarium i sposobie jego prowadzenia. TUTAJ jest dostępny wzór tworzenia nowych tematów. Tematy odbiegające od standardów będą usuwane.
szopaziom
Ikra
Ikra
Posty: 13
Rejestracja: 17 maja 17, 16:57

dziwna narośl na płetwie bojownika.

Postautor: szopaziom » 17 maja 17, 18:05

Obrazek
Obrazek
Witam jestem tu nowy i jestem początkującym akwarystą dlatego proszę o rade i wyrozumiałość .
Sprawa wygląda następująco : Od kilku tygodni mój bojownik ma jakąś dziwną, czarną narośl na ogonie wielkość ok 1x0,5 cm. Pytam na tym forum bo nikt nie wie co to jest. Zastanawiam się czy da się coś z tym zrobić czy to nic groźnego i skąd się to wzięło. Może popełniłem jakieś błędy i ma złe warunki do życia chociaż ryba zachowuje się normalnie cały czas ma apetyt.
Akwarium mam od września 2016 pojemność 25 litrów.
Filtr aquael z napowietrzaniem.
Mam jednego bojownika i kilka ślimaków.
Pokarm to betta granulat, betta mieszanka paszowa, dajana natural mix (suszona ochotka, plankton) Karmię raz dziennie wieczorem za każdym razem innym pokarmem .
Temperatura wody to 26 stopni. Ph 7,8 Innych parametrów nie znam.
Podmiankę wody wykonuje raz w tygodniu i jest to 5 litrów na 25.

Awatar użytkownika
Anka cyganka
Akwarysta
Akwarysta
Posty: 742
Rejestracja: 4 października 16, 21:32

Re: dziwna narośl na płetwie bojownika.

Postautor: Anka cyganka » 17 maja 17, 19:01

To na pewno jest narośl czy może plama ? Za wysokie ph jak dla bojownika lepszym pokarmem byłaby mrożonka lub żywy pokarm ale ochotki lepiej unikać.

szopaziom
Ikra
Ikra
Posty: 13
Rejestracja: 17 maja 17, 16:57

Re: dziwna narośl na płetwie bojownika.

Postautor: szopaziom » 17 maja 17, 19:18

To nie jest plama bo to grube jest koło 5mm wcześniej tego nie było. Jeśli zrobię większą podmiankę to Ph spadnie ? Czy co radzicie ?

Awatar użytkownika
Hunter
Administrator