Zmęczony Welonek w plamy, pomocy

Regulamin forum
Jeżeli chcesz pomocy lub rady związanej z chorobami ryb powinieneś udzielić niezbędnych informacji o swoim akwarium i sposobie jego prowadzenia. TUTAJ jest dostępny wzór tworzenia nowych tematów. Tematy odbiegające od standardów będą usuwane.
realfight
Ikra
Ikra
Posty: 2
Rejestracja: 29 maja 14, 08:15

Zmęczony Welonek w plamy, pomocy

Postautor: realfight » 29 maja 14, 10:43

Witam,
jestem początkujący w dziedzinie hodowli ryb i proszę o pomoc w diagnozie schorzenia które dopadło mojego welona. Pływa w miejscu lub nieznacznie się przemieszcza tylko w przypadku próby skubania przez molinezję lub gupika. Plamy są jakby bez łusek z białą otoczką. Na oczach cienka błonka. Mam dwa welony i ewidentnie u tego coś się dzieje.
Obsada 12 danio, 2 welony, 2 molinezje, 2 gupiki, zbrojnik i 2 syjamki. Akwa 120l, 2 filtry, bez grzałki, woda 26-28c.
Od trzech dni woda ma jakby białawy odcień, czyszczone filtry były i podmianka wody, niestety woda nadal biała ?/
[/code]

Sałatka
Narybek
Narybek
Posty: 76
Rejestracja: 21 kwietnia 14, 16:51

Re: Zmęczony Welonek w plamy, pomocy

Postautor: Sałatka » 29 maja 14, 10:58

Parametry wody ? Jak woda się bieli, to coś jest nie halo. Nie do końca jestem pewna czy welony w tej obsadzie to dobry pomysł, ale nie znam się na tym, może ktoś bardziej doświadczony się wypowie. Tak czy siak podaj parametry wody.

realfight
Ikra
Ikra
Posty: 2
Rejestracja: 29 maja 14, 08:15

Re: Zmęczony Welonek w plamy, pomocy

Postautor: realfight » 29 maja 14, 11:17

Tyle to i ja wiem ,że coś jest nie halo. Welonki z w/w rybkami są w zbiorniku od stycznia i poza wydaniem samca molinezji nic nie musiałem zmieniać, wszystkie żyją w zgodzie.
Parametrów nie zmierzę, nie miałem wcześniej takiej potrzeby nie posiadam odpowiednich sprzętów. Nic nigdy się nie działo.
Rybki karmione są pokarmem suchym zwykłym i na noc tabletki novo pleco.
Bez pokarmu żywego, dwie żywe rośliny , niepodgryzane.

Sałatka
Narybek
Narybek