Krzyżówka rc i red sakury szara?

Karrin
Ikra
Ikra
Posty: 1
Rejestracja: 21 lipca 18, 20:59

Krzyżówka rc i red sakury szara?

Postautor: Karrin » 21 lipca 18, 21:11

Witam!

mam w baniaku jedną krewetkę rc
kiedyś było ich więcej, lecz niestety zdechło się im

kupiłam nowy, większy zbiornik
Ale... No, było za mało krewetek. Dokupiłam jednak więcej.

w sklepie akwarystycznym nie mieli rc i miało ich nie być jeszcze przez jakiś czas, lecz były red sakury
kupiłam 5 sztuk, dodatkowo jedną niebieską. Bo ostał mi się jeden niebieski samiec, no i żeby nie był samotny :D

Ktoś jednak na fb powiedział mi, że wychodzi z tego taki "śmietnik". Mianowicie, krzyżówka rc i red sakury ma wyjść szara, całkowicie pozbawiona koloru. Nie znam się na tym więc wolę jeszcze spytać się na forum. Nie zależy mi tak jakoś strasznie na tym żeby te były idealnie czerwone, te żeby miały odpowiedni odcień a tamte żeby miały odpowiednią ilość pasków. Nie prowadzę żadnej selekcji pod względem kolorów. Mimo wszystko trochę mnie to zasmuciło, że podobno wyjdą szare :(

Tylko teraz pytanie, czy faktycznie takie wyjdą?

Z góry dziękuję za pomoc oraz poświęcony czas <3

Awatar użytkownika
Hunter
Administrator
Administrator
Posty: 11854
Rejestracja: 25 stycznia 09, 17:25
Lokalizacja: NW
Kontaktowanie:

Re: Krzyżówka rc i red sakury szara?

Postautor: Hunter » 22 lipca 18, 11:45

Red sakura a red cherry to ta sama krewetka (Neocardina), tyle, że sakury są bardziej wybarwione - chodzi o pigment; o "jakość" krewetki.
Krzyżówka RC z RS powinna wyjść krewetką czerwoną o intensywnej barwie jak sakura, lub mniej intensywnie jak nie-sakura (loteria). Pojedyncze sztuki mogą trafić się szare jak to u Neocardinów bywa; po to właśnie przeprowadza się selekcję.

Natomiast z krzyżówki czerwonej z niebieską wyjdzie część szarych (o ile te niebieskie które posiadasz to też Neocardina). Takie krzyżówki bardzo szybko z pokolenia na pokolenie tracą pigmęt i raczej nie powinno się takich sprzedawać dalej.