Czy Skalary, Księżniczki i Barwniaki w 240l. mogą być ra

Regulamin forum
Jeżeli chcesz pomocy lub rady związanej z obsadą zbiornika powinieneś udzielić niezbędnych informacji o swoim akwarium i sposobie jego prowadzenia. TUTAJ jest dostępny wzór tworzenia nowych tematów.
Vilia
Ikra
Ikra
Posty: 2
Rejestracja: 14 kwietnia 06, 21:35

Czy Skalary, Księżniczki i Barwniaki w 240l. mogą być ra

Postautor: Vilia » 14 kwietnia 06, 21:54

Witam! Jestem początkującą akwarystką dlatego proszę o podpowiedź. :niewiem: Mam akwarium wielkości 240 l. z grubym żwirem. Chciałabym chodować w nim księżniczki z burundii (kilka gdyż czytałam, że dobrze czują się w stadach), skalary(conajmniej 3) i barwniaki(parę). Czy jest możlwe trzymanie ich razem? I czy możecie mi polecić jakies rybki, które pomogą mi utrzymać czystość w akwarium? Ewntualnie jeszcze jakieś ciekawe gatunki, które mogłabym dołączyć do tej kompani? :) Może jakieś sumowate?
Ps. I jak sprawdzić parametry wody (twarda miękka, i pH)? Oraz jak uzyskać odpowiednie parametry. Pozdrawiam serdecznie![/b]

Awatar użytkownika
Jakus
Akwarysta
Akwarysta
Posty: 535
Rejestracja: 27 lutego 05, 15:35
Lokalizacja: Olsztyn->Pasym->Gdańsk

Re: Czy Skalary, Księżniczki i Barwniaki w 240l. mogą być ra

Postautor: Jakus » 14 kwietnia 06, 22:48

Witam.
Jeżeli chodzi o rybki to z tego co zdążyłem zauważyć to księżniczki zą dość wredne i sam widziałem jak tłukż pyszczaki, natomiast jeżeli chodzi o parametry to potrzebne są odczynniki, które można kupić w sklepach akwarystycznych.
Najważniejsze aby utrzymać odpowiednie parametry to regularna podmiana wody czyli raz na tydzień 30% około oraz dobry filtr. Jeżeli chodzi o ryby do utrzymania czystości to kirysy, kosiarki, glonojady - otoski najlepiej i krewetki.
Pozdrawiam
Warmińsko-Mazurskie Stowarzyszenie Akwarystów BOCJA www.bocja.org

Mokun
Narybek
Narybek
Posty: 97
Rejestracja: 26 marca 06, 14:52
Lokalizacja: Kraków

Re: Czy Skalary, Księżniczki i Barwniaki w 240l. mogą być ra