Czy obsada nie jest za duża?

Regulamin forum
Jeżeli chcesz pomocy lub rady związanej z obsadą zbiornika powinieneś udzielić niezbędnych informacji o swoim akwarium i sposobie jego prowadzenia. TUTAJ jest dostępny wzór tworzenia nowych tematów.
VieraVarda
Ikra
Ikra
Posty: 6
Rejestracja: 1 października 17, 13:25

Czy obsada nie jest za duża?

Postautor: VieraVarda » 1 października 17, 13:35

Witam, jestem początkującym akwarystą i mam pewien problem. Otóż kupiliśmy akwarium 112l litrów i mamy w nim:
- ok 18-19 neonków - Innesa i zielonych
- 4 tetry kolor
- 3 tetry cesarskie
- 9 gupików pawie oczko (samce)
- 3 kiryski pigmejki
- jeden fantom czerwony
- harem mieczyka samiec+2 samice (nie było to planowane, sprzedawca wysłał nam je w "gratisie")
- kilka krewetek orange sakura, red cherry i blue velvet
Czy nie jest to zbyt duża obsada na to akwarium? Mamy w razie czego jeszcze 40l, ale w nim siedzi mała welonka, a te rybki z dużego akwa raczej nie lubią tych samych parametrów co welonki

Awatar użytkownika
wespazjan
Akwarysta
Akwarysta
Posty: 659
Rejestracja: 24 grudnia 16, 11:36
Lokalizacja: Czarnków

Re: Czy obsada nie jest za duża?

Postautor: wespazjan » 1 października 17, 14:13

te co w dużym akwarium też nie lubią tych samych parametrów, co inne w dużym. Np. Neony Innesa - woda miękka, lekko kwaśna, chłodna. Gupik pawie oczko - woda twarda, zasadowa, cieplejsza.
Jeśli chodzi o samą ilość ryb to myślę, że nie jest źle. Ale tak jak mówię, masz ryby o różnych wymaganiach. W dłuższej perspektywie może skutkować to chorobami.

Fantom czerwony to rybka stadna, smutno mu będzie samemu. To samo dotyczy tetry cesarskiej. Kiryski również są stadne, masz ich za mało. A jak z kolei dokupisz każdemu gatunkowi tyle osobników, żeby czuły się swobodnie to już powstanie przerybienie. No i kilka wymieszanych ławic w toni wcale nie wygląda za dobrze. Ja bym postawiła na jedną. Chociaż co kto lubi.