Obsada 144 L Azja/Ameryka Południowa

Regulamin forum
Jeżeli chcesz pomocy lub rady związanej z obsadą zbiornika powinieneś udzielić niezbędnych informacji o swoim akwarium i sposobie jego prowadzenia. TUTAJ jest dostępny wzór tworzenia nowych tematów.
mmichał
Narybek
Narybek
Posty: 37
Rejestracja: 31 lipca 17, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Obsada 144 L Azja/Ameryka Południowa

Postautor: mmichał » 31 lipca 17, 11:32

Cześć,

Po parunastu latach wracam do akwarystyki (wreszcie mam miejsce na akwarium). Zakładany zbiornik nie ma być stricte biotopem, jednak nie chce mieszać gatunków z Azji i Ameryki Południowej (te dwie opcje wybrałem). Chcę się zdecydować na jeden ''kontynent''. Jestem początkujący w temacie. Dużo pozapominałem, pozmieniało się, miałem akwaria mieszane nie zawsze dobre... Tak więc zaczynam od nowa.

Zbiornik to 80x40x45 cm (144 litry) z pokrywą z 2 ledami (RGB + rośliny) + filtr JBL e901. Podłoże będzie ciemne.
Jaką polecacie obsadę do tego i w jakich ilościach?
2 ławice + większa para lub samiec i 2 samice + kilka sztuk czegoś przydennego. Jeżeli Azja to chce dołożyć do tego Krewetki Red Cherry i na dnie mieć Bocję Pręgowaną. Jeżeli Ameryka Południowa to w 1 ławicy na 100% chce mieć neony. Wiem, że to pytanie dość podstawowe, ale coś nie mogę się zdecydować. Będę wdzięczny za kilka propozycji. Przepatrzę, może coś pomieszam i zapytam ponownie czy obsada, którą wybrałem będzie odpowiednia.

Ps. Zbiornik już zamówiony, jeszcze trochę czasu mnie czeka zanim będę na etapie kupowania ryb, jednak chciałbym już teraz zdecydować się na obsadę, żeby przygotować rybą odpowiednie warunki. Z góry dzięki za podpowiedzi i mam nadzieję, że zostanę z wami na dłużej ;)

Awatar użytkownika
Anka cyganka
Akwarysta
Akwarysta
Posty: 742
Rejestracja: 4 października 16, 21:32

Re: Obsada 144 L Azja/Ameryka Południowa

Postautor: Anka cyganka » 31 lipca 17, 12:00