Biotop czarnych wód

Bubus
Ikra
Ikra
Posty: 8
Rejestracja: 19 listopada 20, 22:31

Biotop czarnych wód

Postautor: Bubus » 19 listopada 20, 22:51

Zaczynam swoją przygodę z akwarium.
Jestem początkująca i dużo informacji czytam oraz sie uczę.
Czy jest ktoś chętny żeby mi doradzić co i jaki filtr, jakie oświetlenie do takiego pierwszego akwarium BW. Chciałabym mieć w nim neonki simulans. Jakie najlepiej parametry wody dla nenków. Chciałabym akwarium o pojemności 45 l.
Z góry dziękuje

jurkin
Akwarysta
Akwarysta
Posty: 598
Rejestracja: 11 stycznia 15, 21:07
Lokalizacja: Gródek

Re: Biotop czarnych wód

Postautor: jurkin » 20 listopada 20, 07:31

Witaj. Czemu akurat 45l? Neony to ryba ławicowa, a ławica to nie kilka sztuk, tylko kilkadziesiąt. W tak małym akwarium nie ma przestrzeni do pływania, i będą stały w miejscu. Druga sprawa to że większe akwarium łatwiej się prowadzi, krotko mówiąc jest bardziej stabilne biologicznie i nie trzeba przy nim biegać. Moja rada, chcesz neony, kup większe akwarium, 100cm długości to minimum, musisz pozostać przy 45l zrezygnuj z neonów.

Awatar użytkownika
osama
Moderator
Moderator
Posty: 11176
Rejestracja: 8 listopada 04, 14:54
Lokalizacja: Oława

Re: Biotop czarnych wód

Postautor: osama » 20 listopada 20, 15:17

Witamy,
proponuję kaskadę, nie będzie zajmowała miejsca w środku, FZN-1 wystarczy dla akwarium 45l. Możesz zasypać ceramiką, na wlot gąbkę.
Proponuję jednak nieco większe, będzie na pewno łatwiej dla Ciebie. Przy 60-72l filtr FZN-2 byłby lepszą opcją.
Czy jesteś w stanie zapewnić odpowiednią wodę rybom? Neony będą żyć prawie w każdej, ale nie oznacza to, że będą dobrze się czuły.
Akwaria kiedyś: 240l 72l 3x28,8l 112l Obecnie: 72, 105, 750, 725l ;)
http://www.siepomaga.pl/
Na pewno, naprawdę, od razu, po prostu, na razie, hodowca, reguła, rzadko, żaden, w ogóle, włączać, co najmniej...

Bubus
Ikra
Ikra
Posty: 8
Rejestracja: 19 listopada 20, 22:31

Re: Biotop czarnych wód

Postautor: Bubus » 20 listopada 20, 15:29