Pytanka

ketrab
Narybek
Narybek
Posty: 20
Rejestracja: 12 lutego 05, 14:56

Pytanka

Postautor: ketrab » 12 lutego 05, 15:08

Witam!
Jestem nowy w temacie akwarystyki i mam 3 pytanka.
1) Posiadam swietlowke 6W Philipsa. Czy jest ona wystarczajaca na akwarium 73 litrowe oraz czy mozna umiscic ja z boku akwarium? Nie wiem czy maja tak wszystkie akwaria, ale gdy patrze na boczna szybe mojego akw od wewnatrz, wsystko sie w niej odbija i swietlowki tej w gole nie widac-tak wiec ryby moze tez nie beda sie jej baly itp :)
2) Kupilem filtr Aqa Szut Super-Mini 360 ( http://www.aquaszut.pl/polish/index_pl.html ) - czy musi on byc wlaczony 24h/dobe? W sklepie sie dowiedzialem ze sam bede widzial jaka jest woda i wtedy najwyzej mam wlaczac. Wolalbym go przynajmniej na noc i wtedy gdy nie ma nikogo w domu wylaczac...
3) Filtr ten ma wezyk, ktory wg instrukcji mozna podlaczyc w 2 miejsca (na wlot powietrza lub nasadke napowietrzajaca)-nie stwierdzono tam jednak jaka jest roznica gdzie sie go podlaczy-moze ktos tutaj mi ja wskaze :)
Dzieki!

Awatar użytkownika
Dave
Aqua Rodzina
Aqua Rodzina
Posty: 2000
Rejestracja: 1 września 04, 12:26
Lokalizacja: okolice Płońska

Re: Pytanka

Postautor: Dave » 12 lutego 05, 15:59

6 W na 73 l!!! Ja mam 120 W (60 W + odblysniki), a to jest norma. Na twoje akwa powinienes miec minimum 35W. Gdy sie patrzy na boczna szybe to bezposrednio nigdy nie widac swietlowki. Filtr MUSI BYC WLACZONY 24/h!!! :zly: Gdy bedziesz go czesto wylaczac to nigdy nie usadowia sie w nim bakterie nitryfikacyje odpowiedzialne za rozklad substancji trujacych dla ryb. Jesli bedziesz wylacac, wciaz filtr to koniecznoscia bedzie wymienanie wody 50 %, co drugi dzien co bedzie niekorzystne dla akwarysty i jego pupili.

Awatar użytkownika
august8
Ryba
Ryba
Posty: 270
Rejestracja: 1 czerwca 04, 11:33
Lokalizacja: Andrychów

Re: Pytanka

Postautor: august8 » 13 lutego 05, 19:28

oj nie chce sie forum poczytać był już post o tym czy filtr można wyłączać
odp. NIE