Dyskusja na temat gwarancji

abiba
Aqua Rodzina
Aqua Rodzina
Posty: 2215
Rejestracja: 3 lutego 15, 14:43

Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: abiba » 11 lutego 15, 14:03

Wydzielone z: http://www.aquaforum.pl/viewtopic.php?t ... 2a21f8698b
__________


Hunter pisze:Już 3 razy byłem w Castoramie na gwarancji z żarówką LED. Za każdym razem wymieniali na nową. Wydałem prawie 4 dyszki na żarówkę z 2 letnią gwarancją. Za kilka miesięcy mija gwarancja, a ja zostanę bez żarówki ;)


Zgodnie z przepisami o ochronie praw konsumenta przy wymianie wadliwego sprzętu okres rękojmi biegnie od nowa dla wymienionej rzeczy a w przypadku naprawy okres ten zostaje wydłużony o czas wykonywania naprawy.
Ostatnio zmieniony 12 lutego 15, 08:20 przez abiba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hunter
Administrator
Administrator
Posty: 11854
Rejestracja: 25 stycznia 09, 17:25
Lokalizacja: NW
Kontaktowanie:

Re: Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: Hunter » 11 lutego 15, 16:01

??

Jeśli mówisz o art. 581 KC, to nie ma on zastosowania w przypadku sprzedaży dla konsumenta. Jeśli mówisz o innym przepisie to wskaż paragraf. Jako przedsiębiorca chętnie się dokształcę.
W przypadku wymiany towaru przez konsumenta obowiązują warunki gwarancji a nie KC. Jeśli warunki gwarancji pokrywają się z art. 581 KC to OK - ale najczęściej nie pokrywają się, więc lipa ;-)
Neon Innesa piszemy wielką literą, podobnie jak Endlera, Ramireza, Blehera i inne nazwy ryb pochodzące od nazwiska.
Ponadto "Innesa" piszemy przez dwa "n" i jedno "s".

Moje akwaria:
1. Czterdziestka-piątka
2. Było LT, jest CW:

Zapraszam na Oficjalny FanPage naszego forum! Kliknij "Lubię To!"

Cykl azotowy w akwarium- w pigułce

Inspirujesz I Fascynujesz
Obrazek
Obrazek

misiek1784
Ryba
Ryba
Posty: 481
Rejestracja: 31 stycznia 15, 20:35
Lokalizacja: Kraków

Re: Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: misiek1784 » 11 lutego 15, 18:59

Jeśli się nie mylę masz prawo w takim przypadku oddać żarówkę a oni muszą ci oddać pieniądze.

Awatar użytkownika
Hunter
Administrator
Administrator
Posty: 11854
Rejestracja: 25 stycznia 09, 17:25
Lokalizacja: NW
Kontaktowanie:

Re: Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: Hunter » 11 lutego 15, 19:07

Mylisz sie. Wpierw naprawa, jesli sie nie da to wymiana, jesli sie nie da to dopiero zwrot.
I nie mylic odstapienia od umowy z gwarancja.
Neon Innesa piszemy wielką literą, podobnie jak Endlera, Ramireza, Blehera i inne nazwy ryb pochodzące od nazwiska.
Ponadto "Innesa" piszemy przez dwa "n" i jedno "s".

Moje akwaria:
1. Czterdziestka-piątka
2. Było LT, jest CW:

Zapraszam na Oficjalny FanPage naszego forum! Kliknij "Lubię To!"

Cykl azotowy w akwarium- w pigułce

Inspirujesz I Fascynujesz
Obrazek
Obrazek

abiba
Aqua Rodzina
Aqua Rodzina
Posty: 2215
Rejestracja: 3 lutego 15, 14:43

Re: Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: abiba » 11 lutego 15, 21:42

Nie Hunter - to Ty się mylisz.

Wybór żądania zależy od konsumenta. Jeżeli przedsiębiorca nie zgadza się z tym wyborem, może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie, ale musi się to odbywać w ramach przesłanek dozwolonych prawem. Pod uwagę mogą być brane następujące okoliczności:

łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru;
charakter wady – istotna czy nieistotna;
to, czy towar był wcześniej reklamowany.

Podstawa prawna: art. 560 Kodeksu cywilnego

Tak to własnie zapamiętałem i szybko znalazłem w sieci odpowiednie potwierdzenie .

Z całą pewnośćią jeżeli skorzystasz z prawa rękojmii i zostanie wydana nowa rzecz to i w stosunku do niej będzie liczył sie termin odpowiedzialnośći niezależnie od rzeczy starej wymienonej .

Nie będe szukał podstawy ale jako przedsiębiorca i sprzedawca zostałem postawiony do pionu przez swojego klienta (przedstawił mi szczegółowe orzecznictwo) a jednocześnie po tej nauczce zrewanżowałem sie w NOMI wymieniająć od bodaj 4 lat hydrofor otrzymując za każdym razem nowy .

No chyba ze niedawno sie to zmieniło ....

Awatar użytkownika
Brajanero
Akwarysta
Akwarysta
Posty: 788
Rejestracja: 4 marca 14, 19:32

Re: Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: Brajanero » 11 lutego 15, 21:46

Nie żeby coś ale nie wiele ma to wspólnego z tematem .
Daj człowiekowi rybę a nakarmisz go na jeden dzień ,daj mu zatrutą rybę a nakarmisz go do końca życia.
Belka LED
Mój kawałek natury.

abiba
Aqua Rodzina
Aqua Rodzina
Posty: 2215
Rejestracja: 3 lutego 15, 14:43

Re: Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: abiba » 11 lutego 15, 21:53

No fakt lecz wyjaśnienie tej kwestii moze wspomagać decyzje w wyborze komponentów - skoro można wymienić np ledy jeżeli tracą parametry ...

Awatar użytkownika
vader300
Ryba
Ryba
Posty: 464
Rejestracja: 19 grudnia 14, 16:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: vader300 » 11 lutego 15, 22:08

qni pisze:Chciałbym Was prosić o pomoc w zaprojektowanie oraz przebudowie panelu LED.

a Wy sie kłócicie co mozna oddać a co nie -wg mnie raczej człowiekowi nie pomagamy ;-)
Zauważcie że autor tematu dawno się wyłączył z rozmowy.
Roślinne 450L na modułach LED. http://www.aquaforum.pl/viewtopic.php?t=40264

Awatar użytkownika
Hunter
Administrator
Administrator
Posty: 11854
Rejestracja: 25 stycznia 09, 17:25
Lokalizacja: NW
Kontaktowanie:

Re: Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: Hunter » 12 lutego 15, 08:17

abiba, i znowu błędnie rozumujesz ;)
Art. 1 ust. 4 ustawy o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumpcyjnej:
4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581 ustawy z
dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, z 1971 r. Nr
27, poz. 252, z 1976 r. Nr 19, poz. 122, z 1982 r. Nr 11, poz. 81, Nr 19, poz. 147
i Nr 30, poz. 210, z 1984 r. Nr 45, poz. 242, z 1985 r. Nr 22, poz. 99, z 1989 r.
Nr 3, poz. 11, z 1990 r. Nr 34, poz. 198, Nr 55, poz. 321 i Nr 79, poz. 464, z
1991 r. Nr 107, poz. 464 i Nr 115, poz. 496, z 1993 r. Nr 17, poz. 78, z 1994 r.
Nr 27, poz. 96, Nr 85, poz. 388 i Nr 105, poz. 509, z 1995 r. Nr 83, poz. 417, z
1996 r. Nr 114, poz. 542, Nr 139, poz. 646 i Nr 149, poz. 703, z 1997 r. Nr 43,
poz. 272, Nr 115, poz. 741, Nr 117, poz. 751 i Nr 157, poz. 1040, z 1998 r. Nr
106, poz. 668 i Nr 117, poz. 758, z 1999 r. Nr 52, poz. 532, z 2000 r. Nr 22, poz.
271, Nr 74, poz. 855 i 857, Nr 88, poz. 983 i Nr 114, poz. 1191, z 2001 r. Nr 11,
poz. 91, Nr 71, poz. 733, Nr 130, poz. 1450 i Nr 145, poz. 1638 oraz z 2002 r.
Nr 113, poz. 984).


Zatem 560, podobnie jak 581 tyczy się przedsiębiorca-przedsiębiorca, a nie konsument -przedsiębiorca.

abiba pisze:Nie będe szukał podstawy ale jako przedsiębiorca i sprzedawca zostałem postawiony do pionu przez swojego klienta (przedstawił mi szczegółowe orzecznictwo) a jednocześnie po tej nauczce zrewanżowałem sie w NOMI wymieniająć od bodaj 4 lat hydrofor otrzymując za każdym razem nowy .

Nie wiem co ten gość Ci przedstawił, więc do tego się nie ustosunkuję.
Hydrofor mogłeś wymieniać gdyż:
Hunter pisze:Jeśli warunki gwarancji pokrywają się z art. 581 KC to OK - ale najczęściej nie pokrywają się, więc lipa

ponadto wielu małych przedsiębiorców, których nie stać na prawników sami interpretują przepisy podobnie jak Ty, często błędnie.
Witać to choćby na Allegro... Wystarczy wysłać wiadomość z kilkoma mądrze brzmiącymi paragrafami i sprzedawca dla świętego spokoju spełni wszystkie żądania klienta. Spróbuj coś wynegocjować z Orange, albo innymi większymi firmami. Swojego czasu członek mojej rodziny otrzymywał SMS o treści "od dziś codziennie będziesz otrzymywać SMS z horoskopem, Kosz 4zł + vat, aby wyłączyć usługę wyślij darmowego sms na numer xxx", kilka takich sms dziennie, więc sobie wysyłał rzekomo darmowe sms, żeby wyłączyć premium sms, aż środków na koncie brakło... Kilka tygodni wymieniałem mejle z Orange, aż w końcu wskazali właściciela numeru z którego sms były wysyłane. Była to inna większa spółka, tam sytuacja podobna. Dopiero trzecia po Orange firma okazała się tą, która dla świętego spokoju kasę za sms oddała przelewem na konto bankowe.
Neon Innesa piszemy wielką literą, podobnie jak Endlera, Ramireza, Blehera i inne nazwy ryb pochodzące od nazwiska.
Ponadto "Innesa" piszemy przez dwa "n" i jedno "s".

Moje akwaria:
1. Czterdziestka-piątka
2. Było LT, jest CW:

Zapraszam na Oficjalny FanPage naszego forum! Kliknij "Lubię To!"

Cykl azotowy w akwarium- w pigułce

Inspirujesz I Fascynujesz
Obrazek
Obrazek

abiba
Aqua Rodzina
Aqua Rodzina
Posty: 2215
Rejestracja: 3 lutego 15, 14:43

Re: Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: abiba » 12 lutego 15, 09:35

po pierwsze - rekojmia jest podstawą regulacją zaś gwarancja może rozszerzać ją.
kiedyś sądziłem ze jak klient podpisze mi gwarancje to jest równoznaczne z przyjęciem jej warunków - nic bardziej mylnego

po drugie - jakoś nie nie czuję sie na siłach to stoczenia na tym forum batalii na paragrafy .
Świadomość kilku podstawowych regulacji starczy mi do funkcjonowania zwłaszcza mając wsparcie adwokackie .
Właśnie kilka moich wątpliwości/sporów adwokat rozstrzygał i nie wdając sie w szczególy prawne istotne i godne zapamiętania były wnioski .

po trzecie: nie prowadzę już sprzedaży detalicznej więc być może moja wiedza sie zdeaktualizowała ale dość skutecznie egzekwuje swoje prawa konsumenckie i nie bardzo mnie interesuje z jakich pobudek mi wadliwy towar wymieniają - wazne że wymieniają .

Obserwując praktyki choćby na rynku brytyjskim sądzę że w rozwoju praw konsumenckich jesteśmy na początku tej drogi i największe opóźnienie w tej materii powodują nie sprzedawcy lecz sami klienci bojąc sie kierować roszczenia wzgl sprzedawców .

Nie wierzę aby jakiś sprzedawca robił ceregiele z powodu jakiegoś leda czy innego duperela bo często ponad prawo stawiana jest opinia .
Ostatnio zaniosłem uszkodzoną świetlówkę mając przygotowaną "przemowę" na temat gwarantowanego czasu świecenia itp a sprzedawca nawet nie zamierzał tego słuchać - wymienił z automatu

Awatar użytkownika
slaeer
Fish Master
Fish Master
Posty: 1360
Rejestracja: 22 kwietnia 14, 20:07
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: slaeer » 12 lutego 15, 14:24

Ostatnio zmienily sie przepisy i konsument nabral wiekszych praw :) Nauczylem sie korzystac z rzecznika praw konsumenta, kiedys mialem problem z neonetem i wymiana dvd, po trzech naprawach zarzadalem zwrotu kasy. Kierowniczka stwierdzila, ze nie da. Na pytanie czemu stwierdzila, ze nie bo nie :mrgreen: . Znudzily mi sie slowne potyczki i poszedl mail do rzecznika. Pani rzecznik szybciutko naprostowala pania kierownik i po mailu do centrali pieniazki w zabkach oddala.
Jak firma widzi pieczatke rzecznika mieknie od razu, wiadomo z urzednikiem nie wygrasz :mrgreen: , na malych przedsiebiorcow juz wogle dziala blyskawicznie. Polecam.
Było Tanganika 240 l
http://www.aquaforum.pl/viewtopic.php?f=13&t=44388
Jest Tanganika 264 l

Awatar użytkownika
Hunter
Administrator
Administrator
Posty: 11854
Rejestracja: 25 stycznia 09, 17:25
Lokalizacja: NW
Kontaktowanie:

Re: Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: Hunter » 12 lutego 15, 14:56

slaeer, tu masz rację. Przepisy w grudniu zmieniły się i to bardzo. Komuś kto operował po staremu ciężko przestawić się na nowe :P Akurat dziś oglądałem w TV program zatytułowany "Paragon", gdzie tłumaczyli prawa konsumenta i faktycznie misiek1784, ma rację. Teraz to można sobie wybrać, naprawa, wymiana albo pieniądze, oczywiście musi być uzasadnienie, ale o biegnącej gwarancji od nowa przy wymianie towaru na nowy nic nie wspominali. ;)
Neon Innesa piszemy wielką literą, podobnie jak Endlera, Ramireza, Blehera i inne nazwy ryb pochodzące od nazwiska.
Ponadto "Innesa" piszemy przez dwa "n" i jedno "s".

Moje akwaria:
1. Czterdziestka-piątka
2. Było LT, jest CW:

Zapraszam na Oficjalny FanPage naszego forum! Kliknij "Lubię To!"

Cykl azotowy w akwarium- w pigułce

Inspirujesz I Fascynujesz
Obrazek
Obrazek

abiba
Aqua Rodzina
Aqua Rodzina
Posty: 2215
Rejestracja: 3 lutego 15, 14:43

Re: Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: abiba » 12 lutego 15, 17:28

Nie wspominali bo to jest logiczne i jak sie wydaje oczywiste - chociaż z drugiej strony co i rusz urzednicy wszelkiej maści zaprzeczają wszelkiej logice .

Ale to zagadnienie przećwiczyłem w wariantach po obu stronach lady

misiek1784
Ryba
Ryba
Posty: 481
Rejestracja: 31 stycznia 15, 20:35
Lokalizacja: Kraków

Re: Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: misiek1784 » 12 lutego 15, 20:11

faktycznie misiek1784, ma rację. Teraz to można sobie wybrać, naprawa, wymiana albo pieniądze, oczywiście musi być uzasadnienie, ale o biegnącej gwarancji od nowa przy wymianie towaru na nowy nic nie wspominali.


Czytałem o tym na necie ale pewny nie byłem i dlatego nie chciałem się kłócić.

funio
Narybek
Narybek
Posty: 59
Rejestracja: 26 lutego 15, 10:26

Re: Dyskusja na temat gwarancji

Postautor: funio » 26 lutego 15, 13:09

Jeżeli zakupiony towar podczas gwarancji ulegnie popsuciu lub wyjdą wady powstałe z winy producenta klijęt ma prawo żądać wymiany produktu na nowy lub zwrot pieniędzy lub naprawy sprzętu ,,,,a czy to tak działa to w Polsce to nie wiem ....napewno w sądzie wygrasz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości