Kilka ważnych pytań

Awatar użytkownika
mati5123
Ryba
Ryba
Posty: 358
Rejestracja: 10 lipca 10, 10:06

Kilka ważnych pytań

Postautor: mati5123 » 2 września 11, 18:55

Witam!
Chciałbym założyć oczko wodne czy pojemność 1200l >2000 (jeśli to mało to jaki litraż na takie średnie oczko ) jaki filtr będzie mi potrzebny nie znam się na oczkach jakie rybki mogę tam trzymać i ile sztuk jakie rośliny .
Budowa mnie nie interesuje bo to wiem .
Budowa przewidywana na wiosnę więc mam czas do poduczenia .
Moje 63L -old one

Awatar użytkownika
Pawel Woynowski
Narybek
Narybek
Posty: 94
Rejestracja: 19 sierpnia 04, 13:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka ważnych pytań

Postautor: Pawel Woynowski » 2 września 11, 21:06

To zależy od powierzchni w ogrodzie jaką chcesz przeznaczyć na oczko, od zasobności portfela no i oczywiście od chęci do pracy przy kopaniu i profilowaniu wykopu, wyłożeniu go podkładem, a następnie folią.
Filtrację dobiera się do pojemności oczka.
Pompę do maksymalnej wydajności filtra. A filtr jeśli planuje się ryby w oczku powinien być o ok 1/2 raza większy niż zalecany przez producenta. Producenci podając parametry filtrów nie określają czy filtr jest do oczka wyłącznie z roślinami, gdzie w zasadzie nie był by potrzebny, czy do oczka z rybami, więc parametry tych filtrów są zaniżone jeśli chodzi o oczka z rybami.
Co zaś do wielkości oczka, to czym większe tym szybciej i łatwiej otrzyma i utrzyma się równowagę biologiczną.
Jak już zalejesz nowe oczko wodą to czekasz dwa miesiące i nasadzasz rośliny w pojemniki ustawiane na specjalnie w tym celu wybudowane w brzegu oczka półki, lub sadzisz je bezpośrednio na specjalne wyprofilowanych półkach. Roślin docelowo powinno być ok 5 - 6 szt na 1m2 powierzchni oczka.