Znaleziono 2168 wyników

autor: abiba
21 czerwca 18, 16:15
Forum: Akwarystyka słodkowodna
Temat: Długie planowanie wszystkiego - akwarium ok 140cm
Odpowiedzi: 122
Odsłony: 4707

Re: Długie planowanie wszystkiego - akwarium ok 140cm

Aż tyle ? :) przy moich 300km dziennie przestałem liczyć . Kolesi z Trzcianki i Czarnkowa spotykam czasami w akwarystycznym w Pile więc podejrzewam na podstawie ich opowieści że do akwarystycznych w tych miejscowościach nie warto nawet wchodzić . W Trzciance jest SAPA i trochę satelitów - moze kogoś...
autor: abiba
20 czerwca 18, 19:16
Forum: Akwarystyka słodkowodna
Temat: Długie planowanie wszystkiego - akwarium ok 140cm
Odpowiedzi: 122
Odsłony: 4707

Re: Długie planowanie wszystkiego - akwarium ok 140cm

W przypadku pokrywy największym problemem jest odprowadzenie ciepła z diod . Stosując choćby wieko aluminiowe masz do dyspozycji niejako przy okazji dość porządny radiator a w dodatku otrzymujesz szanse na lepsze niż w przypadku belek rozplanowanie oświetlenia . Jeśli chodzi zaś o tzw okolicę to jeś...
autor: abiba
19 czerwca 18, 22:49
Forum: Akwarystyka słodkowodna
Temat: Długie planowanie wszystkiego - akwarium ok 140cm
Odpowiedzi: 122
Odsłony: 4707

Re: Długie planowanie wszystkiego - akwarium ok 140cm

W Pile jest kilka sklepów akwarystycznych ale 2 są warte uwagi - z róznych powodów i w różnym zakresie . jesten to "AS" wojtka skowyry na ul mieszka chyba 1 a drugi interes rodzinny Zwierników na ul piekarskiej . Obaj gadają do rzeczy nawet bez protekcji ale jak będzie trzeba to i ofertę d...
autor: abiba
19 czerwca 18, 19:39
Forum: Akwarystyka słodkowodna
Temat: Długie planowanie wszystkiego - akwarium ok 140cm
Odpowiedzi: 122
Odsłony: 4707

Re: Długie planowanie wszystkiego - akwarium ok 140cm

Przez Twoją miejscowośc prowadzi szlak dostawy zbiorników a dostawca ten nie robi żadnych problemów z tzw nietypowymi wymiarami ani z dodatkowymi zyczeniami
autor: abiba
9 czerwca 18, 19:27
Forum: Obsady zbiorników
Temat: towarzystwo dla sturisoma aureum
Odpowiedzi: 0
Odsłony: 82

towarzystwo dla sturisoma aureum

Zbiornik 80x40x40 - trochę roslin skały korzenie . Piasek rzeczny.

Co by tu wpuścić ?
autor: abiba
8 czerwca 18, 13:55
Forum: Sprzęt
Temat: Oświetlenie - belka ledowa
Odpowiedzi: 41
Odsłony: 1113

Re: Oświetlenie - belka ledowa

Nie bede komentował doboru diod bo już to postanowiłes i włąsciwie nie ma co tutaj dalej deliberować (moim zdaniem dobór absurdalny) Rozmiwszczenie jest prosta jak budowa cepa - rozmieść to tak aby zachować dla każdej barwy jak najwiekszą symetrię/ równomierność pokrycia światłem . To z kolei każe s...
autor: abiba
6 czerwca 18, 20:53
Forum: Sprzęt
Temat: Dla początkującej
Odpowiedzi: 6
Odsłony: 176

Re: Dla początkującej

Myśle że 1000zł na spokojnie 200-240l zbiornik pozwoli Ci założyć . To wielkość akawrium zupełnie przyzwoita.

Barttsw : nie kazdy jest fanatykiem , niektórzy po prostu chca mieć akwarium:) i jesli taki ma budzęt to w czym problem ?
autor: abiba
3 czerwca 18, 19:20
Forum: Malawi
Temat: Narybek pyszczaka
Odpowiedzi: 1
Odsłony: 114

Re: Narybek pyszczaka

jakikolwiek pyszak ma absolutnie rozbiezne wymagania do glonajadów jakichkolwiek oraz bocji. Ponadto pyszczaki pielęgnują swoje potomstwo w pyskach i to jest ich naturalne zachowanie ( pyszczak)
autor: abiba
3 czerwca 18, 10:47
Forum: Akwarystyka słodkowodna
Temat: Lumeny czy Waty ?
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 534

Re: Lumeny czy Waty ?

A co sadzisz o diodach IR ? poz nielicznymi przypadkami są nieprzydatne . owszem - stosunek czerwonych różnych długości decyduje o kilku sprawach ale nie jesteśmy w stanie nad tym zapanować więc moim zdaniem bez sensu Mam 96 diod 6500k i 48 diod FS rozowych na 3 belkach pomiedzy te 3 belki wejda je...
autor: abiba
2 czerwca 18, 22:08
Forum: Akwarystyka słodkowodna
Temat: Lumeny czy Waty ?
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 534

Re: Lumeny czy Waty ?

Nie da rady, sterownik nie pociagnie juz tego. TC420 to 480W - masz więcej? Nawet jeśli nie mieścisz sie w tym zakresie możesz zastosować expander - rodzaj końcówki mocy która będzi epowielala kanał do którego sie to przyłaczy . Zdaje sie ża na allegro cos takiego wpadło mi kiedyś w oko . To co z t...
autor: abiba
2 czerwca 18, 18:18
Forum: Akwarystyka słodkowodna
Temat: Lumeny czy Waty ?
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 534

Re: Lumeny czy Waty ?

cyt.:"state belki steruje tc420 dwie te nowe z fs white beda na zwyklym sciemniaczu."

przecież możesz wszystko na tc420 - nie będzie wygodniej? nic nie stoi na przeszkodzie (jak mi sie wydaje) aby dodatkowe belki podłaczyć albo do oddzielnych kanałów albo podłączyć jako extender
autor: abiba
2 czerwca 18, 07:42
Forum: Akwarystyka słodkowodna
Temat: Lumeny czy Waty ?
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 534

Re: Lumeny czy Waty ?

Z tego co pamietam , Twój zbiorniczek nieźle funkcjonuje więc zasadne jest pytanie o koniecznośc modyfikacji . Chociaż z drugiej strony : nieczęsto bywa tak dobrze żeby nie mogło by być lepiej :) Zastanowiłbym sie w Twoim przypadku nie tyle o wymianie ile na dołożeniu odpowiednich barw i modyfikacji...
autor: abiba
1 czerwca 18, 21:39
Forum: Akwarystyka słodkowodna
Temat: Lumeny czy Waty ?
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 534

Re: Lumeny czy Waty ?

Nie wazne kto komu co dodaje :) ważne że coraz czeście w tej kwestii zaczynamy mówić jednym głosem (pamiętam jakąś z Tobą wymiane zdań gdzie miałeś kilka FS i miało być ponoć dobrze) . Równiez można znaleźć na tym forum opinię bartka o udziale FS w całości konstrukcji . Wydało sie :) Jakieś nieśmiał...
autor: abiba
1 czerwca 18, 10:36
Forum: Rośliny
Temat: Jakie roślinki do akwarium 72L
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 176

Re: Jakie roślinki do akwarium 72L

Wszystko sie zgadza ale CO2 to moze naszego kolegę odstraszyć . Da sie bez CO2 ale oczywiście niesie to ze sobą spore ograniczenia ale nie tak duże jak brak światła . A fajne rtośłiny wcale nie muszą kosztować jakiś koszmarnych pieniędzy - jest mnóstwo łatwych z małymi listeczkami /igiełkami za drob...
autor: abiba
1 czerwca 18, 10:16
Forum: Akwarystyka słodkowodna
Temat: Lumeny czy Waty ?
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 534

Re: Lumeny czy Waty ?

Propozycje Huntera sa jak najbardiej do przyjęcia . Zresztą sam nawet na tym forum niejednokrotnie podawałem takie schematy (tj od 30-50% udziału w FS) . Nawet (ja widać ) Hunter dał sie przekonać do tej idei chociaż pierwej z barttsw stawali w opozycji do tego modelu :) . Wazne jest również "z...